POZORIŠNA KRITIKA: Levičari duvaju, desničari piju…

Tamara Nikolić avatar

Pred nama je novi pozorišni komad koji nas vodi na put kroz guste šume, do kampa za decu sa hendikepom, u kojem se boravi za ekološku čistotu. Sve to možemo videti u predstavi koja nosi naziv „Ispred projekcije“. Scene su osmišljene tako da nas uvuku u ovaj mračni svet svesti, a sve to zahvaljujući sjajnoj scenografiji Jasmina Holbusa i kostimima koje je dizajnirao Boris Čakširan.

Glavni lik ove predstave je profesor Karlo, koga tumači Svetozar Cvetković. On je nagrađivani profesor koji je posvećen svojoj misiji očuvanja prirode i čistoće okoline. Upravo zbog svoje posvećenosti, Karlo odlučuje da organizuje kamp za decu sa hendikepom, kako bi im omogućio da okušaju svoje sposobnosti u prirodi. Međutim, kako vreme prolazi, Karlo shvata da se njegova misija suočava sa raznim izazovima i preprekama.

U predstavi „Ispred projekcije“ gledamo kako se Karlo suočava sa tim izazovima, ali i sa svojim unutrašnjim demonima. Kroz različite scene, publika ima priliku da se suoči sa pitanjima ekologije, odnosa prema prirodi, ali i sa pitanjima o ljudskoj prirodi i njenoj dubini. Kroz lik profesora Karla, predstava postavlja pitanja o našoj odgovornosti prema prirodi i prema onima koji su drugačiji od nas.

Pored sjajne glume Svetozara Cvetkovića, ova predstava se ističe i po svom autorskom timu. Režiju potpisuje mladi reditelj koji već ima izuzetnu reputaciju u pozorištu, a scenografiju i kostime osmislili su vrhunski umetnici koji su uspeli da stvore autentičan vizuelni identitet predstave. Muzika, svetlo i zvuk su pažljivo osmišljeni i doprinose atmosferi misterije i unutrašnjeg rata koji se odvija na sceni.

U ovoj predstavi, pored glavnog lika Karla, susrećemo i druge zanimljive likove koji doprinose razvoju priče. Svaki od njih nosi sa sobom svoje tajne i unutrašnje sukobe, što doprinosi slojevitosti predstave. Ova predstava nije samo priča o borbi za ekološku čistotu, već i priča o ljudskim strastima, tugama i nadama.

Kroz svaki dijalog, svaki pokret, ova predstava nas suočava sa našom sopstvenom svesti i preispituje naše stavove prema prirodi, ali i prema onima koji su drugačiji od nas. Pitanje ekološke svesti postaje sve važnije u današnjem društvu, a ova predstava nam pruža priliku da se dublje zamislimo o tome šta možemo učiniti kako bismo očuvali našu planetu.

„Ispred projekcije“ je predstava koja nas podseća na važnost solidarnosti, razumevanja i empatije prema svima u našem okruženju. Kroz likove dece sa hendikepom, predstava nas podseća na to da svako ima svoje izazove i da je važno pružiti podršku onima koji se suočavaju sa njima. Profesor Karlo postaje simbol borbe za pravednost i humanost, ali i simbol dubokih unutrašnjih sukoba sa kojima se svako od nas može suočiti.

Kroz ovu predstavu, publika ima priliku da se suoči sa svojim predrasudama, sa svojim strahovima i da se zapita šta može učiniti kako bi doprinela boljoj budućnosti. U trenucima dok gledaju ovu predstavu, gledaoci će imati priliku da se zamisle nad svojim delovanjem i da se zapitaju da li su zaista svesni važnosti očuvanja prirode i podrške onima koji su drugačiji od nas.

Na kraju predstave, ostajemo sa mnogo pitanja i sa mnogo emocija koje nas čine svesnijima sopstvene odgovornosti prema okolini i prema svima u našem okruženju. „Ispred projekcije“ je predstava koja nas podstiče na razmišljanje, ali nas istovremeno i emotivno pogađa svojom dubinom i snagom poruke.

U današnjem svetu, kada smo suočeni sa brojnim izazovima ekološke krize i socijalnih nepravdi, predstave poput ove su više nego potrebne. One nas podsećaju na važnost zajedništva, razumevanja i podrške, ali nas istovremeno i podstiču da budemo aktivni u borbi za bolju budućnost.

„Ispred projekcije“ je predstava koja nas podseća na to da svako od nas može napraviti razliku u svetu, samo je potrebno da budemo hrabri i da se borimo za ono što verujemo. Kroz lik profesora Karla, predstava nas inspiriše da budemo bolji ljudi, da budemo svesni svojih postupaka i da se trudimo da ostavimo svet boljim mestom za sve nas koji u njemu živimo.

Tamara Nikolić avatar