Otkrivena dugo čuvana tajna „Sivog doma“! Snimljen je i istoimeni film, evo zbog čega nikada nije prikazan

Tamara Nikolić avatar

„Sivi dom“ je ostavio trajni pečat na jugoslovenskom televizijskom prostoru i postao je kultna serija koja se pamti i danas. Snimljena je u periodu od 1984. do 1985. godine, a premijerno je prikazana u februaru 1986. godine. Scenario za ovu seriju napisao je Gordan Mihić, a reditelj je bio Darko Bajić. Radnja serije se fokusira na sudbine dece iz popravnog doma, a ističe se po estetici i emotivnoj dubini.

Glavnu ulogu u seriji igrao je Žarko Laušević, koji je postao jedan od najtraženijih mladih glumaca nakon ovog projekta. Mihić je istakao da je Laušević imao najtežu ulogu u seriji, u kojoj gotovo da i ne progovara tokom svih 12 epizoda. Iako su u seriji igrali i drugi fantastični glumci poput Bate Živojinovića, Branislava Lečića, Bane Vidakovića, Zorana Cvijanovića i Mime Karadžić, Laušević se istakao svojom izuzetnom interpretacijom.

Pored serije, snimljen je i film po istoimenom nazivu, koji nikada nije prikazan u bioskopima. Darko Bajić je otkrio da je film završio direktno na VHS kaseti, jer je producent Đorđe Zečević predložio Lauševiću i Bajiću da naprave film. Uloga Žarka Lauševića u „Sivom domu“ ostavila je veliki pečat na njegovu karijeru, a Mihić smatra da nikad posle toga nije odigrao tako zahtevnu ulogu.

Serija je svojim emotivnim i tematski dubokim pristupom privukla publiku i postala neizostavni deo jugoslovenske televizije. Iako su prošle gotovo četiri decenije od premijere, „Sivi dom“ i dalje se pamti kao jedno od remek-dela domaće televizijske produkcije. Reakcije publike su bile izuzetno pozitivne, a serija je dobila mnoge nagrade i priznanja za svoj kvalitet i autentičnost.

Iako je drama prikazivala tešku tematiku života u popravnom domu, mnogi su se mogli poistovetiti sa likovima i sudbinama koje su prikazane. Emotivne i emotivne scene ostavile su dubok utisak na gledaoce i naterale ih da razmišljaju o društvenim problemima i nepravdi koje su prisutne u svakodnevnom životu. Serija je postala simbol borbe za pravdu, empatije i razumevanja.

„Sivi dom“ je ostavio trajni pečat na jugoslovenskoj televizijskoj sceni i postao je deo kulturne baštine ne samo Jugoslavije, već i čitavog regiona. Iako je prošlo mnogo godina od premijere, serija i dalje ima veliki broj poklonika i obožavalaca koji je se sećaju sa nostalgijom. Zahvaljujući talentu reditelja Darka Bajića, scenarista Gordana Mihića i glumaca poput Žarka Lauševića, „Sivi dom“ će zauvek ostati jedno od remek-dela domaće televizijske produkcije.

U celini, „Sivi dom“ je serija koja je obeležila jedno vreme i generaciju, i koja je ostavila duboki emotivni trag na sve one koji su je gledali. Njena važnost i uticaj na domaću filmsku i televizijsku industriju su neosporni, a njena poruka o solidarnosti, empatiji i borbi za pravdu i ljudska prava i danas ima veliki značaj za gledaoce. Bez sumnje, „Sivi dom“ će zauvek ostati jedan od klasičnih dela domaće kinematografije koje se pamti i voli.

Tamara Nikolić avatar